Kirja: Näin rakennetaan johtajasta media

Seuraa Jukka Saksia somessa:

TWITTER

INSTAGRAM

LINKEDIN

FACEBOOK

 

75 huippujohtajaa pohtii johtajuuden tulevaisuutta

Johtajuusviestinnän asiantuntija Jukka Saksi kuvaa kirjassa, miten johtajista, asiantuntijoista ja organisaatioista on muotoutunut medioita. Jukka haastatteli 75 yhteiskuntamme päättäjää ja yhdisti heidän ajatukset omiin kokemuksiinsa ja tutkimustuloksiinsa.

Kirjassa kerrotaan, miten Björn Wahlroosin julkinen näkyminen vaikuttaa hänen maineeseen, mihin Puolustusvoimien komentaja Jarmo Lindberg ja poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen kiinnittävät huomiota viestinnässään. Pekka Vauramo ja Reijo Karhinen kertovat, miten suuren yrityksen vetäjää seurataan ja valtakunnansovittelija Minna Helle sekä Pekka Sauri avaavat julkisen viran johtajuusviestintää.

Kirja sisältää runsaasti arjen esimerkkejä viestintään, valtaan, vastuuseen ja maineeseen liittyvistä johtamistilanteista sekä johtajuusviestinnän V8-mallin.

 

Kirja vastaa haastavimpiin johtajuuden kysymyksiin:


- Miten digi- ja mediamurros vaikuttaa kaikkeen johtamiseen?

- Miten johtajuusviestinnällä tehostetaan yrityksen strategisia tavoitteita?

- Mikä on diginatiivisukupolvi ja miten heitä johdetaan?

- Miten rakennetaan itselle luonteva johtajuusviestinnällinen presenssi?

- Mistä organisaatioiden mainekriisit syntyvät ja miten niihin varaudutaan?

 
 

 

Julkaisutilaisuuden esitykset

 

Johtaja on Media! -kirja julkaistiin Kauppakamarilla 8.4.2016. Paikalla oli runsaasti teemasta kiinnostuneita kuuntelijoita. Tilaisuuden avasi Kauppakamarin Piia Similä, joka toimi kirjan kustannustoimittajana.

Kirjailija Jukka Saksi kuvasi kirjan syntyprosessia, keskeisiä havaintoja sekä loi kuulijoihin uskoa, että jokainen voi edistyä johtajuusviestinnässään.

MTV3:n uutispäällikkö Merja Ylä-Anttila kehui kirjaa erityisesti sen ajankohtaisuuden vuoksi. Merja toi esille johtajuusviestinnän merkitystä median näkökulmasta. Hän piti tärkeänä, että kirjassa huomioitiin myös naiset johtajina ja annettiin heille erityisiä vinkkejä johtajuuden edistämiseen sosiaalisissa kanavissa.

Vehon toimitusjohtaja Kenneth Strömsholm kertoi kokemuksiaan muutosjohtamisen haasteista. Kenneth on ollut Jukan asiakkaana johtajuusviestinnän valmennuksessa ja omaksunut uusia viestintätapoja. Hän painotti erityisesti toiston merkitystä muutosjohtamisessa ja viestinnässä.

Katso esitykset Johtaja on Media! Youtube-kanavalta

 

 

Heräsikö kysymyksiä tai haluatko lisätietoa?

+358 40 501 8357 / jukka.saksi@johtajaonmedia.fi

Lähetä yhteystiedosi lomakkeella ja Sinuun otetaan yhteyttä.


 

      Yhteistyössä: 

 

      Seuraa Johtaja on Media! -dialogia somessa