Johtajuusviestinnän blogi

Kirjoittanut
Jukka Saksi
06.08.2017

790 katselua

12 tykkääjää

0 kommenttia

Jaa:
       

 

LATAA ILMAINEN BLOGIOPAS!

Minkälaisia teemoja, miten jaottelen tekstin jne? Saat oppaasta vinkkejä kiinnostavan blogin kirjoittamiseen. LATAA OPAS

 

 

Jukka Saksi - On hyväksyttävää haluta johtajaksi

Toimittaja: Jukka Saksi

Viime aikoina on puhuttu paljon johtamisesta. Esimerkiksi Mira Helstelän kirjoitus Hesarissa oli hyvä avaus. Se on tärkeää, johtamisellahan voidaan vaikuttaa valtavasti asioihin niin hyvässä kuin pahassa.



"Hyvä että joku haluaa johtajaksi"


Haluaisin alleviivata, että ei ole lainkaan huono asia haluta johtajaksi. Päinvastoin, on tärkeää antaa hyväksyntä sille, että joku haluaa kantaa vastuuta ja laittaa itsensä likoon auttaakseen muita onnistumaan. Olla valmis tuottamaan toisia hyödyttäviä johtamispalveluita, onhan johtaminen auttamis- ja palvelutehtävä. Nykyiseen johtamisyhtälöön kuuluu myös kyky johtaa arvoja ja luottamusta herättävää dialogia.



"Ketään ei tulisi pakottaa johtamistehtävään vasten tahtoaan"


Kun halu johtamiseen kumpuaa edellä mainituista teemoista, voidaan odottaa hyviä johtamistuloksia. Olen nähnyt esimerkkejä johtajista, jotka on puoliksi pakotettu asiantuntijatehtävistä johtamistehtäviin. Henkilöt pitivät asiantuntijatyöstään ja olivat siinä hyviä, mutta eivät kokeneet esimiesroolia itselleen luontevaksi. Ketään ei tulisi painostaa johtamistehtävään. Myös narsistista syistä johtajiksi haluavat tulisi kyetä havaitsemaan ajoissa. Jos motivaatio toisten johtamiseen perustuu oman egon pönkittämiseen, on tiedossa paljon ongelmia.



"Annetaan johtamismahdollisuudet dialogin rakentajille"


Suositankin antamaan johtamismahdollisuudet heille, jotka haluavat aidosti auttaa ja oivaltavat ajatuksen siitä, että johtaja on media. Jotka ovat valmiita kannustamaan ja puolustamaan omiaan niillä areenoilla, joissa sitä tarvitaan. Jotka ovat halukkaita oppimaan ja jakamaan vastuuta. Johtamisrooli mahdollistaa sidosryhmiä hyödyttävän dialogin skaalaamisen, jolloin myös organisaatiosta rakentuu pikkuhiljaa asiakaskeskeinen media. Se tarjoaa asiakkailleen arvoa, työntekijöilleen mahdollisuuksia asiantuntijabrändien vahvistamiseen sekä omistajilleen turvallisen sijoituskohteen, joka ei kaadu pieneen mainekriisiin.


Jukka Saksi



jukka.saksi@gmail.com / 040-501 8357



Johtajuuscoaching - Viestintävalmennus - Sisältömarkkinointi



 


HALUAN YHTEYDENOTON


JOHTAJA ON MEDIA! -BLOGIIN

Johtaja on Media! -kirjan kirjoittaja KTT, MBA Jukka Saksi auttaa organisaatioita rakentamaan itsestään medioita ja johtajia viestimään luottamusta herättävästi. Jukan erikoisuutena on yhdistää johtajavalmennuksissa perinteinen johtajuuscoaching ja moderni some-valmennus.

Valmennuksissa pohditaan miten sidosryhmiä voi auttaa asiantuntijuudella, sisällöillä ja dialogilla. Jukalla on 15 vuoden johtamiskokemus ja havaintoja sparrauksesta satojen johtajien kanssa. Hän puhuu siitä, miten mediallistuminen tarjoaa uusia mahdollisuuksia johtajuusviestintään, maineeseen ja brändin rakentamiseen.

Jätä kommentti




Toimittaja: Jukka Saksi

      Yhteistyössä: 

 

      Seuraa Johtaja on Media! -dialogia somessa