Johtajuusviestinnän blogi

Kirjoittanut
Jukka Saksi
03.12.2017

379 katselua

4 tykkääjää

0 kommenttia

Jaa:
       

 
 

Kai Kaasalainen - Kokemukseni uudesta johtajuusviestinnän verkkokurssista

Toimittaja: Jukka Saksi

Innostusta ja halua oppia uutta


Nykyaikaisessa johtamistyössä viestinnän merkitys on äärimmäisen tärkeä, ja merkitys vain kasvaa. Oma kasvutarinani johtamisviestinnässä on ollut vilpitöntä innostusta kaikkeen uuteen, kokeilua, onnistumisen iloa - ja välillä erehdyksiäkin. Jokainen uusi oivallus ja osaamisen seuraava askel ovat kuitenkin maksaneet vaivan moninkertaisesti. Matkan varrella olen tosin usein pohtinut sitä, miten asiaan syttyneitä kollegoita ja johtajia voisi opastaa palkitsevalle oppimispolulle. Tarjolla kun on ollut kovin hajanainen joukko valmennuksia ja tukipalveluita.



Mahdollisuus tutustua verkkokurssiin etukäteen


Nyt tilanne on muuttumassa: johtajuusviestinnän kärkinimi Jukka Saksi on koonnut oppinsa näppärään verkkokurssiin "Menesty monikanavaisena johtajana". Olemme Tamrossa tehneet Jukan kanssa jo pitkään hyvää yhteistyötä, ja sain ilokseni mahdollisuuden tutustua uuteen verkkokurssiin jo ennakkoon. Jukan kirjat lukeneena ja valmennuksia hyödyntäneenä osasin odottaa uuden kurssin sisältävän tukevaa tavaraa ja pitkälle mietittyjä työkaluja, ja juuri johtajan viestintätarpeisiin.



Kurssi läpi parissa päivässä


Konseptina verkkokurssi osoittautui hyväksi myös siten, että opiskelun voi sovittaa täysin oman aikataulun mukaiseksi. Kurssi kulkee mukana ja toimii mainiosti myös mobiililaitteella. Omalta osaltani innostuin kahlaamaan kurssin parin päivän aikana läpi, sillä sisältö on mukaansatempaavaa ja käytännönläheistä. Samalla päätin palaavani useampaan asiakokonaisuuteen uudelleen ajan kanssa. 



Modulit arvoista asiantuntijabrändin rakentamiseen


Kurssi koostuu kahdestatoista oppimismodulista, joissa sisältöä on runsaasti. Kaikki alkaa oman persoonallisen dialogityylin löytämiseen ja oikeiden kanavien löytämiseen omaan johtamisviestintään, sekä lähtötilanteen kartoituksella että omien tavoitteiden asettamisella. Sisältö käsittelee sopivassa laajuudessa viestinnän lisäksi myös johtajuuden eri teemoja, kytkien ne oivaltavasti aina ydinasiaan eli johtamisviestintään. Eri teemat - kuten sosiaalisen median rooli, arvot johtajuuden ja viestinnän perustana, monikanavaisen viestinnän riskit ja asiantuntijabrändin rakentaminen - haastavat ajattelemaan johtamisviestinnästä monipuolisena osaamiskokonaisuutena.



Tehtävät ohjaavat laatimaan oman Action Planin


Kurssi sisältää myös runsaasti videoita, jotka elävöittävät kokonaisuutta mukavasti ja auttavat sisällön omaksumisessa. Lisäksi kurssi tarjoaa linkkejä kulloinkin käsiteltävää aihetta rikastaviin blogikirjoituksiin ja esimerkkeihin. Jokaisen modulin lopuksi kurssi tarjoaa opittua kiteyttäviä ja soveltamista tukevia tehtäviä. Kurssi kannustaa lopuksi kiteyttämään ja laatimaan oman "Johtajuusviestinnän Action Plan'in", ja mikä hauskinta - kaupan päälle Jukan lupaus on antaa omaan yksilölliseen suunnitelmaan palautetta ja vinkkejä.



Viestiminen on arvokasta pääomaa


Hyvän johtamisviestinnän osien oivaltaminen ja kyky viestiä vaikuttavasti on arvokasta osaamispääomaa jota kannattaa myös kehittää jatkuvasti. Siksi suosittelen lämpimästi "Menesty monikanavaisena johtajana" -verkkokurssia jokaiselle joka haluaa kehittää johtamisviestintätaitojaan. 


 


Kai Kaasalainen


Toimitusjohtaja, Tamro Oyj


Twitter: @KaiKaasalainen


Blog: http://johtajuus.net/



JOHTAJA ON MEDIA! -ETUSIVULLE


JOHTAJA ON MEDIA! -BLOGIIN


PALVELUT JA HINNAT


YHTEYDENOTTO


 

Johtaja on Media! -kirjan kirjoittaja KTT, MBA Jukka Saksi auttaa organisaatioita rakentamaan itsestään medioita ja johtajia viestimään luottamusta herättävästi. Valmennuksissa yhdistetään coachingia, työpajoja sekä tehokkaita verkkokursseja. Näin käytäntö, teoria ja teknologia kohtaavat.

Jukan johdolla pohditaan, miten sidosryhmiä voi auttaa asiantuntijuudella, sisällöillä ja dialogilla. Jukalla on 15 vuoden johtamiskokemus ja havaintoja sparrauksista satojen johtajien kanssa. Hän opettaa, miten mediallistuminen tarjoaa uusia mahdollisuuksia yhdistää myynti, markkinointi ja viestintä yhteiseksi asiakkaan auttamiskokemukseksi.

Jätä kommentti




Toimittaja: Jukka Saksi

      Yhteistyössä: 

 

      Seuraa Johtaja on Media! -dialogia somessa