Johtajuusviestinnän blogi

Kirjoittanut
Jukka Saksi
21.10.2017

812 katselua

10 tykkääjää

0 kommenttia

Jaa:
       

 
 

Jukka Saksi - Kuinka voit rakentaa omasta missiostasi ilmiön?

Toimittaja: Jukka Saksi

Kaikki organisaatiot kipuilevat sen kanssa, kuinka vaikuttaa ihmisten ajatteluun ja saada sitä kautta aikaan haluttua muutosta. Jos kykenee luomaan missiostaan ilmiön, alkaa se herättää laajempaa kiinnostusta, mikä mahdollistaa kasvua. Mutta kuinka ilmiö luodaan?



"Ilmiöön tarvitaan joukko ihmisiä"


Ilmiön voi rakentaa monin eri tavoin. Itse tavoittelen tapaa, joka on kustannustehoas, monikanavainen, inspiroiva ja vaikuttava. Sen saavuttaminen lähtee oman mission sanallistamisesta. Vasta kun kykenee sanoittamaan sen itselleen, voi saada siihen muita mukaan. Ilmiö ei synny yhden ihmisen toiminnasta, vaan siihen tarvitaan joukkovoimaa.



"Sidosryhmät tulee kyetä kiinnittämään aiheeseen"


Ilmiön rakentumiseen tarvitaan joukko tahoja, jotka ovat halukkaita tukemaan, huomioimaan ja jakamaan arvojasi, kulttuuriasi sekä viestiäsi eteenpäin. Vasta silloin voi syntyä ilmiö. Sen vuoksi myös arvojen sanallistaminen on tärkeää, jotta sidosryhmät voivat kiinnittyä teemaan. Heille on oltava jotain hyötyä viesteistä ja sisällöistä, jotta he haluavat tukea ilmiön syntymistä. Ilmiön taustalla tulisi olla halu ja kyky auttaa sidosryhmiä heidän ongelmissaan. Eli ilmiön tulee koskettaa.



"Oma missioni uudistaa suomalaista johtajuutta"



Itselläni on missiona uudistaa suomalaista johtajuutta. Uskon sen tapahtuvan sen kautta, että johtajat, asiantuntijat ja sitä myöden organisaatiot oppivat löytämään itselleen tehokkaat sekä luontevat tavat dialogiin sidosryhmiensä kanssa. Haluan tehdä töitä sen eteen, että suomalaiset yritykset menestyvät, että niiden arvo kasvaa, että niiden osaamiseen ja asiantuntijuuteen luotetaan. Sitä varten olen rakentanut Johtaja on Media! -konseptin. Uskallan puhua jo pienimuotoisesta #johtajaonmedia -ilmiöstä. Se näyttäytyy eri useiden johtajien aktiivisempana viestimisenä ja teeman esille nostamisena eri areenoilla.



"Eväät ilmiön kasvattamiseen"


Johtaja on Media! on edistynyt sekä systemaattisen työn että sattumusten summana. Jos haluat rakentaa laajan ilmiön, kannattaa varmistaa henkilöresurssien lisäksi ajoissa tarpeelliset media-alustat. Kokosin ilmaisen Luo Ilmiö -oppaan, jonka voit ladata Johtaja on Media! -tietopankista. Kerron siinä miten olen itse varautunut ilmiön kasvattamiseen huomioimalla domainit, toiminimet ja some-profiilit, ennen kuin joku hoksaa käyttää niitä hanketta vastaan. Esimerkkinä leaderismedia.com tai @LeaderisMedia Twitter-profiili, jotka ennakoivat ilmiön kansainvälistämistä tulevaisuudessa. Jos kyseisiä varauksia ei tee nyt, voivat ne muodostua myöhemmin kalliiksi tai ainakin vaikeaksi toteuttaa.


Mitkä ovat sinun tavoitteleman ilmiön keskeiset haasteet? Opas sisältää kotitehtävät oman ilmiön systematisoinniksi.



Jukka Saksi


040-501 8357 / jukka.saksi(@)johtajaonmedia.fi


JOHTAJA ON MEDIA! -BLOGI


PALVELUIDEN SISÄLLÖT JA HINNAT


PYYDÄ YHTEYDENOTTOA


 


Johtaja on Media! -kirjan kirjoittaja KTT, MBA Jukka Saksi auttaa organisaatioita rakentamaan itsestään medioita ja johtajia viestimään luottamusta herättävästi. Valmennuksissa yhdistetään coachingia, työpajoja sekä tehokkaita verkkokursseja. Näin käytäntö, teoria ja teknologia kohtaavat.

Jukan johdolla pohditaan, miten sidosryhmiä voi auttaa asiantuntijuudella, sisällöillä ja dialogilla. Jukalla on 15 vuoden johtamiskokemus ja havaintoja sparrauksista satojen johtajien kanssa. Hän opettaa, miten mediallistuminen tarjoaa uusia mahdollisuuksia yhdistää myynti, markkinointi ja viestintä yhteiseksi asiakkaan auttamiskokemukseksi.

Jätä kommentti




Toimittaja: Jukka Saksi

      Yhteistyössä: 

 

      Seuraa Johtaja on Media! -dialogia somessa